Engelse gasten houden mij wakker uit mijn slaap - Reisverslag uit Salou, Spanje van Stéphanie Tongeren - WaarBenJij.nu Engelse gasten houden mij wakker uit mijn slaap - Reisverslag uit Salou, Spanje van Stéphanie Tongeren - WaarBenJij.nu

Engelse gasten houden mij wakker uit mijn slaap

Door: Ja wie denk je ?!

Blijf op de hoogte en volg Stéphanie

25 Juni 2014 | Spanje, Salou

Muziek, een fanta en een reisverslag. Ja dit is weer eens een super spannende avond. Ik zie de oranje vlaggetjes van ons balkon aan de overkant wapperen en rond om mij zitten verschillende gasten te internetten of voetbal te kijken. Bij ons heerst de voetbalkoorts ook. Helaas gaat werk ook gewoon door, dus kan ik niet alle NL wedstrijden kijken. De eerste wedstrijd moest ik horen achter de receptie. gelukkig was het avond en was iedereen enthousiast... NL- Spanje, ja dat belooft wat. Het barpersoneel en mijn collega's keken er al naar uit om ons team uit te lachen, helaas voor hun ging het de andere kan op. Dat is een van mijn favoriete avonden geweest om te werken, elke keer dat ik geroep hoorde in de TV kamer snelde ik erheen. Vervolgens aan iedereen natuurlijk aankondigen dat Nederland alwéér een goal heeft gemaakt, adios España!

Morgen heb ik weer een dag vrij, ik leef echt naar de donderdag gewoon. Iedereen denkt dat het net vakantie hier is, maar dat valt heel erg mee. Ik heb sinds mijn 1e werkdag niet meer het vakantiegevoel gehad. Nu voel ik het dan eindelijk een beetje. Vandaag was het rustig achter de receptie, dus heb ik mijn tijd doorgebracht met het plannen van mijn dage Tarragona morgen. Hier heb ik al sinds ik hier ben heen willen gaan, maar elke keer kwam het er niet van. Woensdag avond gaan we meestal uit, dus donderdag slaap ik altijd eerst even goed uit (omdat het kan!) en vervolgens slenter ik een beetje door Salou. En ja, zelfs Salou kan na een tijdje saai worden.
Ik wil morgen naar de markt, de boekenwinkel en naar de oude ruïnes. Ik kijk vooral uit naar het laatste.

Ik heb eigenlijk weinig last van heimwee. Soms verlang ik naar mijn schone/opgeruimde kamer, en de rust ervan, en mijn boekenkast mis ik ook wel een beetje. De tijd gaat hier snel, mijn tijdsbesef is een beetje "off", kan ook komen omdat ik alleen mijn vrije uren tel, mijn werkuren zijn .... iets anders.

Overigens slaap ik 's avonds niet meer, ik blijf maar dromen dat er Engelsen aan mijn bed staan om in te checken of vragen te stellen. Ik probeer me nu voor te houden dat ik ze niet hoef te helpen als ik in bed lig, maar ja... ze komen maar steeds opduiken. ik herinner het mij 's ochtends vaak dat ik wakker was geworden en dan blijf praten tegen de "Engelse gasten" omdat ik me niet realiseer dat ik droomde. Ik praat daarom ook in mijn slaap, dat vertelde mijn kamergenoot , en ik herinner het me. Vervelde fantoomgasten....

Het gaat al echt wat beter met mijn Spaans, het is alsnog niet goed, maar ik heb al zeker wat opgestoken. Mijn Russisch is ook al beter (LOL!) , ja je leest het goed. Ya ne gavaríu pa ruski! Oftewel: "ik spreek geen Russisch". Ik ken nu ondertussen een aantal woorden Russisch en hoef niet altijd meer mijn Russisch sprekende collega's erbij te roepen, oftwel; als een Rus Engels spreekt, de sleutel van de kofferkamer vraagt of als ze vragen waar een bepaalde ruimte is (en dan wijs is en zeg ik ''tam'' ).

Oke, meer dan genoeg voor een avondje. het is tijd voor om de laptop van Daphne terug te brengen. Hopelijk wordt ik vanavond niet gestoord door vervelde Engelsen...


  • 25 Juni 2014 - 23:38

    Beatrix:

    ik verveel me. ik wil nog niet gaan slapen. oh shit daar komt sanne. beter niet laten zien dat ik reageer op mijn eigen post.
    spamspamspamspamspam

  • 25 Juni 2014 - 23:39

    We Kick Ass :

    uno cinco!

  • 25 Juni 2014 - 23:41

    ETEN:

    ik heb zin in broodje frikandel

  • 26 Juni 2014 - 15:48

    Suzan:

    Hoi Stephanie,

    Leuk om die verslagjes terug te lezen, bij ons is het ook afzien....duikweekend zonder jou, de stemming kwam er maar niet in, wat doe je dan,,, veel duiken , drinken en zaterdag avond de BBQ.
    Volgende week ga ik met Conny duiken in het gat van Waalre.
    Groetjes uit nederland en geniet van je vrije dag.

    Suzan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salou

Stéphanie

Hey! Hier kun je mijn updates lezen over mijn reizen.

Actief sinds 21 April 2014
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 3104

Voorgaande reizen:

23 Juli 2015 - 31 Augustus 2015

Entertainer Italië zomer 2015

23 Juli 2015 - 31 Augustus 2015

Entertainer Italië zomer 2015

30 April 2014 - 15 Oktober 2014

Stage Salou

Landen bezocht: