Het land van - Reisverslag uit Salou, Spanje van Stéphanie Tongeren - WaarBenJij.nu Het land van - Reisverslag uit Salou, Spanje van Stéphanie Tongeren - WaarBenJij.nu

Het land van

Blijf op de hoogte en volg Stéphanie

18 Augustus 2014 | Spanje, Salou

18 augustus. Augustus... Mei - juni - juli, en dan nu augustus. De tijd is snel gegaan. Op het moment heb ik het gevoel dat het nu weer langzamer gaat. Dat kan zijn omdat ik steeds meer dingen ga missen. De kleine dingen begin ik meer en meer te waarderen. Dingen die ik normaal in de zomer vaak doe, mijn bedje , mijn eendjes. Maar natuurlijk ook mensen, mijn familie, opa en mijn oma's, De afstand lijkt opeens een te stuk groter dan eerst. In mijn hoofd ben ik al bezig met een lijstje met dingen die ik wil doen wanneer ik weer terug ben. Ik luister op het moment naar ''het land van'' vandaar de stomme titel, ik ben te lui iets te bedenken.

Helaas ben ik dankzij mijn stage nou niet bepaald een grotere liefhebben van NL mensen geworden. Ik weet dat dat stom klinkt aagezien ik zelf ook een kaaskop ben, maar het is wat ik heb ervaren. Nederlanders kunnen soms zo zeuren, en moeilijk doen, van een rij vormen hebben ze niet gehoord, en ze zijn trouwens ook echt super koppig! Nee, geef mij maar Engelsen en die enkele Duitsers die we soms hebben. Overigens is er een nationaliteit die sowieso erger is dan de NLse, namelijk Rusland. Die mensen zijn echt VERSCHRIKKELIJK! Fransen zijn ook niet geweldig... ze spreken meestal niet anders dan Frans (net zoals russen en veel nederlanders). Is het trouwens een slecht iets als ik liever engels spreek met nederlanders? Met Nederlanders die niet weten dat ik Nederlands ben en die ik niet heb ingecheckt spreek ik vaak Engels. Soms vragen ze wel of er iemand NL praat, en dan moet ik maar toegeven , maar als ze beginnen Engels te praten tegen mij dan spreek ik gewoon Engels terug vaak.

Zo, nu moet ik gaan. het is 5 over 12 dus ik heb een afspraak met Joice om knakworsten te gaan eten, Adios!

  • 19 Augustus 2014 - 11:37

    Suzan:

    Hoi Stephanie,

    Zoals altijd leuk om jou berichtjes te lezen, jammer van die Nederlanders, maaaaaaaar ik weet een clubje te zitten die wel leuk zijn en niet zo zeuren, ook kunnen die wel een rij vormen (als ze over de dijk gaan). Je mag er overigens wel Engels tegen praten, of ze terug praten is de vraag.

    Nog bedankt voor je kaartje...erg leuk getekend, ik kreeg het gewoon spontaan koud.

    Kijk er naar uit om je weer te zien.

    Groetjes Peter en Suzan (matties).

  • 20 Augustus 2014 - 00:48

    Sylvia:

    ola,
    hoe lang 'mag' je nog in Spanje blijven? Op de terugweg mag je altijd wat zon meenemen hoor, want die zijn we hier een beetje kwijt. Nog veel plezier en geniet van alle 'Engelse' lessen...

    adios,
    Sylvia

Tags: knakworsten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salou

Stéphanie

Hey! Hier kun je mijn updates lezen over mijn reizen.

Actief sinds 21 April 2014
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 3079

Voorgaande reizen:

23 Juli 2015 - 31 Augustus 2015

Entertainer Italië zomer 2015

23 Juli 2015 - 31 Augustus 2015

Entertainer Italië zomer 2015

30 April 2014 - 15 Oktober 2014

Stage Salou

Landen bezocht: