6 weken hier - Reisverslag uit Salou, Spanje van Stéphanie Tongeren - WaarBenJij.nu 6 weken hier - Reisverslag uit Salou, Spanje van Stéphanie Tongeren - WaarBenJij.nu

6 weken hier

Blijf op de hoogte en volg Stéphanie

12 Juni 2014 | Spanje, Salou

zo, eindelijk dan eens een fatsoenlijk verslag . tenminste ik hoop dat het een beetje goed getypt is.

Eigenlijk had ik mezelf voorgehouden dat ik vaker hier zou schrijven. Nu dat ik hier ben is me dat tot zover nog niet gelukt. De tijd gaat snel hier, elke week vliegt voorbij. Ik zit hier nu al meer dan anderhavele maand. Meestal kijk ik de hele week uit naar donderdag, mijn vrije dag. Dat is dus morgen, ik heb vandaag in de ochtend gewerkt dus ik hoef nu pas weer vrijdag avond te werken.

Hotel las Vegas is een 4 sterren hotel met meerdere zwembaden en bij de aankomst een grote lounge. De meeste gasten zijn Russen, Nederlanders en Engelsen, en op het moment ook vooral ouderen. Ik mag alle maaltijden gewoon in het hotel eten. Na een tijdje wordt het eten wel een beetje routine, dus ga ik graag af en toe ergens anders eten.

Het werk.. tja wat valt er over te zeggen. Kin omhoog en ondanks hoe dat je je voelt een gastvriendelijk gevoel uitstralen. Niet dat dat me altijd goed lukt. Mijn collega´s zijn allemaal aardig en ik leer bijna elke dag wel weer iets van ze. Ik probeer nu vaker spaans te praten, al is het maar af en toe een zinnetje, en meestal zeg ik dan ´´jolyn, es muy calor!´´ oftewel: ´´jeetje wat is het warm!´´ . of "quieres algo de beboer?'' en dat is dan weer ''wil je wat drinken''. hoogstwaarschijnlijk heb ik dat nog fout geschreven ook.

Het is nu ook erg warm in spanje, ik kan er eigenlijk niet zo goed tegen. Het is deze week boven de 30 graden overdags. In de receptie hebben we de airco nog niet aan, maar vandaag komt de baas en hopelijk besluit ze dan dat het toch iets te warm is zonder airco.

Tegenover het hotel ligt ons ¨chalet¨, het is vrij groot met meerdere badkamers, een keuken en 2 groten balkons. Ik deel hier een kamer met 2 vriendinnen die ik al kende vanuit school. Het opruimen gaat slecht, ieder heeft zo zn rommel, en als dit allemaal op een aparte kamer was geweest dan was dit nog niet zo veel, maar alles op een kamer zorgt er wel voor dat het meteen een stuk rommeliger uitziet. Ik maak een paar keer in de week schoon, soms is dat gewoon even de grond swifferen en dwijlen, en andere keren is dat de badkamer een grondige beurt geven. Pa zou er om lachen, maar hier ben ik wel een beetje bekend als diegen die van schoonmaken houdt. Het is vaak wel gezellig, maar het is niet zo dat ik nooit tijd voor mezelf heb. Als ik na werk zin heb om even te lezen dan doe ik dat gewoon, en dan ga ik later nog met de rest even wat doen. We gaan meestal sowieso 1 keer in de week uit, als het niet meer is. Omdat we allemaal verschillende werktijden hebben zijn we niet altijd met z´n allen, vandaag kunnen we wel met z´n alle opstap, maar dat gaat voor mij niet door denk ik.

19 juni wordt ik 19 jaar, dit wordt natuurlijk wel gevierd, maar dan in Salou i.p.v Valkenswaard. Als je een kaartje wilt sturen kan dat via het adres van het hotel. Hotel Las Vegas, Alfonso V nº 7 , 43840 SALOU , España. De chalet waarin we verblijven is tegenover het hotel, maar helaas heeft deze geen brievenbus. Verder heb ik ook een ander mobiel nummer: 0034602531776 .


Ik hoop dat het jullie allemaal goed vergaat, ik wens jullie allemaal een heel erg goeie zomer toe en met hopelijk veel zon.

Saludos y hasta luego

Stéphanie
(ik zal binnenkort wel weer eens wat schrijven.. en hopelijk is het dan iets minder chaotisch…)

  • 12 Juni 2014 - 19:33

    Suzan:

    Hoi Stephanie,
    Leuk om jou verslag te lezen, hier is het nu ook erg warm maar we hebben ook veel regen gehad en onweer. Maar tussen de buien door was het wel droog.
    Zondag 15 juni gaan onze een en twee sterren op examen (sterren stralen in het gat van Waalre)
    vorige week is Dorus mee geweest naar het gat , we hebben daar gewandeld. Dorus en ik waren duikleider.
    Geniet nog van je stage en vooral van de vrije dagen.
    Groetjes uit valkenswaard.

  • 12 Juni 2014 - 22:50

    Sylvia:

    Ola amiga, que tal? muy bien?
    Wij vertrekken over ruim 1 week naar Estartit voor onze 3-weekse zomervakantie op de camping. Wordt weer lekker duiken-luieren-tapas met sangria-boeken lezen (volle e-reader!)...genieten dus.
    Werk ze met zin en succes met de spaanse woordjes! En natuurlijk alvast een zeer gezellige verjaardag.

    Adios y hasta la vista

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salou

Stéphanie

Hey! Hier kun je mijn updates lezen over mijn reizen.

Actief sinds 21 April 2014
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 3077

Voorgaande reizen:

23 Juli 2015 - 31 Augustus 2015

Entertainer Italië zomer 2015

23 Juli 2015 - 31 Augustus 2015

Entertainer Italië zomer 2015

30 April 2014 - 15 Oktober 2014

Stage Salou

Landen bezocht: